جذب مشتری برای سالن زیبایی

آیا به عنوان صاحب یک سالن زیبایی، به فکر جذب، پرورش و نگهداشت مشتری برای سالن زیبایی هستید؟ آیا در این فکر هستید که چگونه مشتریان خود را در دراز مدت حفظ و درگیر کنید؟

یکی از موثرترین راه‌ها راه‌اندازی و مدیریت درست مشتریان و استفاده از سامانه‌های مشتریان وفادار است.

راه اندازی باشگاه مشتریان راهی مطمئن برای رشد و پرورش پایگاهی قوی از مشتریان وفادار شما خواهد بود که مشاغل کوچک مانند سالن‌های زیبایی به شدت به آنها وابسته هستند. پاداش دادن به مشتریان با تخفیف های قانع کننده، امتیازات رایگان و سایر خدمات، راهی عالی برای متمایز شدن از رقبا، ترغیب مشتریان به بازدید بیشتر از سالن و به دست آوردن پول بیشتر از خدمات و محصولات ارائه شده توسط سالن شما است.

علاوه بر این، از آنجا که مشتریان دائمی، سفیران برند شما هستند، از طریق بازاریابی دهان به دهان، مشتریان جدید نیز به دست خواهید آورد. برنامه وفاداری می‌تواند برای کسب و کار سالن شما معجزه کند. حال چگونه می‌توانید چنین برنامه‌ای برای وفاداری سالن بسازید که واقعاً تاثیر داشته باشد؟

در این مقاله یک راهنمای گام به گام برای طراحی و اجرای برنامه وفاداری و راه اندازی باشگاه مشتریان ارائه کرده‌ایم که درآمد سالن و جذب مشتری برای سالن زیبایی را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کسب مشتری وفادار | چگونه مشتری وفادار داشته باشیم؟

باشگاه مشتریان خود را درک کنید

علاوه بر اطلاعات شخصی مشتریان مانند سن، جنسیت و غیره می‌توانید اطلاعاتی مانند ترجیحات و عادات خرج کردن، سلایق و علایق آنها را نیز جمع‌آوری کنید. می‌توانید از این داده ها برای درک بهتر مشتریان خود استفاده کنید و بدانید که آنها چه نوع پاداش و خدماتی را از شما انتظار دارند.

خدماتی که ممکن است مشتریان از شما بخواهند:

  • تخفیف یا پیشنهادات مالی
  • افزودن آفر رایگان به محصولات یا خدمات
  • خدمات مشتری ممتاز
  • تجربه شخصی
  • اولویت در رزرو نوبت
  • کمک های مالی به نام آنها به موسسات خیریه و…
اطمینان حاصل کنید که برنامه های سالن شما می‌تواند مشتریان مورد نظر در برنامه را هدف قرار دهد. مثلا:
  • اگر در این راستا خواسته باشید که مشتریان معمولی خود را به استفاده از خدمات بیشتر ترغیب نمایید، می‌توانید بر روش‌های تشویقی تمرکز کنید تا هر بار که به سالن شما می‌آیند، خدمات خود را افزایش دهند. همچنین می‌توانید جهت جذب مشتری برای سالن زیبایی و تقویت رابطه با آنها پاداش‌های شخصی‌ در نظر بگیرید.
  • در مورد مشتریانی که کم مراجعه می کنند، با بررسی‌های لازم می‌توانید با ارائه خدماتی خاص، آنها را به مشتریان دائمی و ویژه تبدیل کنید و با ارائه جوایز جذاب، آنها را به برنامه وفاداری خود اضافه نمایید.

هنگام طراحی پاداش، عواملی مانند سن و جنسیت را در نظر بگیرید. مثلا تخفیفاتی که برای محصولات جوان ساز یا خدمات ضد پیری صورت ارائه می‌دهید، برای مشتریان جوان و نوجوان جذابیتی نخواهد داشت. بنابراین، سعی کنید پیشنهادات تخفیفی نظیر فیشال صورت یا مانیکور و پدیکور که به جوانان نیز مرتبط است، ارائه دهید. کمپین‌های بازاریابی مرتبط و جوایز متناسبی ارائه دهید که بتواند برای همه گروه‌های مشتریان جذاب باشد.

قبل از راه اندازی باشگاه مشتریان، اهدافی را تعیین کنید

اول از همه، برای جذب مشتری برای سالن زیبایی باید به وضوح مشخص کنید که انتظار دارید از طریق برنامه وفاداری خود به چه چیزهایی برسید. به عنوان مثال، آیا شما:

  • آیا صرفاً قصد دارید مشتریان را خوشحال کنید و اعتماد آنها را جلب کنید؟ اگر چنین است، می‌توانید هر ماه حداقل ده نظر مثبت و 25 رتبه بندی پنج ستاره را به عنوان هدف خود تعیین کنید.
  • آیا سعی در افزایش دفعات بازدید دارید؟ پس می‌توانید هدفی تعیین کنید که هر مشتری حداقل پنج بار در مدت پنج ماه از سالن بازدید کند.
  • آیا سعی دارید کاری کنید که مشتریان مبلغی که در طول هر بازدید از سالن خرج می کنند افزایش دهند ؟ در این مورد، می‌توانید هدفی تعیین کنید که هر مشتری حداقل مبلغ مشخصی، مثلاً 100 هزار تومان، برای هر مراجعه خرج کند.
  • هدف افزایش تعداد مشتریان جدید در هر ماه است ؟ می توانید هر ماه حداقل ده مشتری جدید را از طریق ارجاع به دست آورید.

داشتن یک هدف روشن در ذهن به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه ارزشی را باید از طریق پاداش ها و چگونه ارائه دهید.

بدین منظور با یک برنامه وفادارسازی اولیه و با تمرکز بر دستیابی به اهداف مشخص شده کار خود را آغاز کنید. در این راستا، می‌توانید با 1 تا 2 کمپین پاداش برنامه‌ریزی شده استراتژیک شروع کنید تا از بودجه‌بندی مشخصی که تعیین کرده‌اید خارج نشوید.

  • اگر هدف اصلی شما افزایش دفعات بازدید مشتریان از سالن است، می توانید با اعطای امتیاز برای مراجعه مجدد در مدت زمان مشخص، آنها را تشویق کنید. به عنوان مثال، شما می توانید 500 امتیاز در مجموع 5 فیشال در مدت 5 ماه دریافت کنید.
  • به طور مشابه، برای تشویق به گرفتن خدمات بیشتر، اگر بیش از یک مبلغ مشخص، مثلاً 500 هزار تومان، در یک تراکنش خرج کنند، یک آفر رایگان به آنها پاداش می دهید.
  • هنگامی که برنامه اصلی شما در دستیابی به اهداف اولیه خود برای جذب مشتری برای سالن زیبایی موفق شد، می‌توانید برنامه وفاداری را با رشد کسب و کار خود گسترش دهید.

لازم به ذکر است که این اعداد و ارقام تنها یک عدد پیش‌فرض است و شما می‌توانید بر اساس آنچه که در کسب و کار شما رخ می‌دهد نسبت به تغییر آن اقدام نمایید. اما به خاطر داشته باشید که باید در این زمینه محاط باشید و به تخصیص مواردی بپردازید که برای مشتریان هدف شما جذابیت داشته باشد.

پاداش های جذاب بدهید

جذب مشتری برای سالن زیبایی

در ادامه چند نکته کلیدی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد باشگاه مشتریان سالن خود در نظر بگیرید:

  • برای اطمینان از سودآوری ، محاسبات مربوط به پاداش های ارائه شده را انجام دهید.
  • اکثر کسب و کارها کمتر از پنج درصد از بودجه سالانه خود را صرف برنامه های پاداش مشتریان خود می‌کنند.
  • بهترین کار این است که پاداش‌ها را بر اساس ساختار برنامه وفاداری، قیمت سالن، درآمد و غیره تعیین کنید.
  • همیشه اطمینان حاصل کنید که بازده سرمایه گذاری (ROI) سالم را در برنامه وفاداری جمع آوری می‌کنید.
  • شما می توانید به مشتریان خدماتی بدهید که قبلاً هرگز امتحان نکرده‌اند. اگر خدمات جدید را دوست داشته باشند، مطمئناً در آینده هزینه آن را پرداخت می‌کنند و در نتیجه منجر به کسب و کار بیشتر می‌شود. برای مثال، می‌توانید به مشتریانی که قبلاً خدماتی را امتحان نکرده‌اند، 30 درصد تخفیف بدهید.
  • می‌توانید برای مناسبت های خاص به مشتریان خود خدمات سالن را هدیه بدهید تا بتوانند این خدمات را به عزیزان خود هدیه دهند. این می تواند در جذب مشتری برای سالن زیبایی موثر باشد.

می‌توانید به اقدامات مختلف مشتری پاداش دهید. مثلا:

  • برای ثبت‌نام، یک پاداش جذاب (مثلاً 50 امتیاز وفاداری) ارائه دهید.
  • به کسانی که قرار بعدی را از قبل رزرو می‌کنند (مثلاً 25 امتیاز وفاداری) یا مشتریان جدید را معرفی می‌کنند (مثلاً 50 امتیاز وفاداری) ارائه دهید.
  • به کسانی که از هشتگ سالن در پست‌های خود استفاده می‌کنند یا سالن را تگ می‌کنند با 15 امتیاز پاداش دهید.
  • 10 امتیاز به مشتریانی که در اینستاگرام یا فیسبوک اعلام حضور می‌کنند، ارائه دهید.
  • به مشتریانی که اطلاعیه‌های شما را در صفحات خود به اشتراک می‌گذارند پاداش بدهید.
  • نکته حائز اهمیت اینست که ارائه آنچه وعده داده شده برای موفقیت سالن شما بسیار مهم است. زیرا اگر مشتریان از پاداش‌های سالن شما ناامید شوند، برنامه وفاداری شما ممکن است شکست بخورد.

شخصی سازی کنید

تجربه شخصی مشتری تاثیر مهمی در افزایش رضایت مشتری دارد. در زیر برخی از عواملی که می تواند منجر به افزایش شخصی سازی شود آورده شده است:

  • شما می توانید اطلاعات شخصی سازی شده را با اطلاعات عمومی در پایگاه داده مشتری جایگزین کنید تا پیشنهادات بهتری برای افزایش تعامل با مشتریان وفادار ارسال نمایید.
  • همیشه مشتریان را با نام کوچک آنها در تمام ارتباطات خطاب کنید و با همین نام به آنها ایمیل یا اس ام اس ارسال کنید. ایده جالبیست که از آنها برای هر قرار ملاقات تشکر کنید.
  • وقتی چند ماه پشت سر هم قرار ملاقاتی نداشته‌اند، پیامک های پیگیری برایشان ارسال کنید.
  • می‌توانید از اطلاعات شخصی مشتری برای فهمیدن اینکه چه خدماتی را دوست دارد امتحان کند، استفاده کنید. این امر مشتریان را تشویق می کند تا آن خدمات را امتحان کنند و درآمد شما از طریق جذب مشتری برای سالن زیبایی افزایش یابد.
  • مهم است که هر نقطه عطفی در طول ارتباط با مشتریان را یادآوری کنید و به رسمیت بشناسید. به عنوان مثال، زمانی که مشتری یک سال کامل در برنامه وفاداری شما عضویت داشته است، 35 درصد تخفیف در خدمات به او ارائه دهید.
  • ارسال پیام در مناسبت‌های خاص مانند تولدها و سالگردها با ارائه خدمات رایگان به تقویت رابطه با مشتریان کمک زیادی می‌کند.

برنامه وفاداری را برای مشتریان سرگرم کننده کنید

وقتی می‌خواهید مشتریان خود را با افزایش ضریب سرگرمی و مشارکت برنامه پاداش سالن حفظ کنید تکنیک‌های زیر می‌توانند برای شما مفید باشند:

  • مشتریان را تشویق کنید که محتوای تولید شده توسط کاربر مانند وبلاگ، ویدیو و موارد دیگر ایجاد کنند. این محتواها برنامه وفاداری را ترویج می‌کند و اعتبار سالن شما را افزایش می‌دهد.
  • کمپین های سرگرم کننده و جذابی را برای هیجان بیشتر اجرا کنید. به عنوان مثال: “تابستان رسما آغاز شده است! مدل موی تابستانی انتخابی شما چیست؟»

این جمله مشتریان را تشویق می‌کند تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

  • مشتریان خود را شگفت زده و خوشحال کنید. شما می‌توانید ارتباط عاطفی مشتریان را با غافلگیری و خوشحال کردن آنها با پاداش های یکباره تقویت کنید.
  • در تعطیلاتی مانند بلک فرایدی و روز ولنتاین به مشتریان خود پاداش دهید. چون مشتریان انتظار آن را ندارند و بیشتر به چشم می آید. به عنوان مثال، در روزهای خاص می توانید مشتریان مورد علاقه خود را با ارائه خدمات رایگان و بدون هیچ قید و شرطی شگفت زده کنید.

بیشتر بخوانید : باشگاه مشتریان چیست و چه نقشی در کسب و کارها دارد؟

برنامه وفاداری را فعالانه ترویج دهید

تلاش برای آگاه کردن مشتریان از پیشنهادات مختلف مهم است:

  • کارت های دعوت به برنامه وفاداری را همراه با رسید مشتریان به آنها ارائه دهید
  • یک صفحه وب یا پست اختصاصی برای برنامه وفاداری ایجاد کنید
  • به مشترکان ایمیل و پیامک ارسال کنید تا آنها را از پیشنهادات ویژه برنامه مطلع کنید
  • از حضور فعال در رسانه های اجتماعی اطمینان حاصل کنید
  • داشتن یک حساب کاربری فعال در اینستاگرام و فیسبوک بسیار مهم است.
  • استوری ها و ویدیوهای تعاملی ایجاد کنید تا پیشنهادات خود را تبلیغ کنید .
  • اشتراک گذاری منظم عکس های جوایز و پاداش به مشتریان در رسانه های اجتماعی نیز ایده خوبی است.
  • سعی کنید مشتریان را وادار کنید تا در مورد مزایای برنامه در یک ویدیو صحبت کنند و از این ویدیو برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید .
  • با قرار دادن پوسترها و بروشور می توانید تبلیغات در فروشگاه انجام دهید.
  • کارکنان سالن را تشویق کنید تا برنامه را با ارائه جوایز داخلی به طور فعال تبلیغ کنند . برای مثال، هرکسی که بیشترین جذب مشتری برای سالن زیبایی را در این ماه ثبت نام کند، 10 درصد حقوق بیشتری دریافت می کند.

عملکرد برنامه وفاداری را ارزیابی کنید

جذب مشتری برای سالن زیبایی

ارزیابی عملکرد برنامه وفاداری سالن و اصلاح آن، کلید موفقیت شماست. فهرست زیر عواملی است که می تواند در حین انجام این کار به شما کمک کند:

بررسی اثربخشی در فواصل منظم

  • بررسی عملکرد برنامه وفاداری سالن به صورت فصلی، دوسالانه یا سالانه برای تعیین اثربخشی آن بسیار مهم است.
  • تجزیه و تحلیل KPI های سالن (شاخص های کلیدی عملکرد) مهم است . چنین شاخص های رشد عبارتند از:
  • تعداد مشتری
  • تکرار تعداد مشتریان
  • دفعات بازدید مشتری
  • ورود مشتریان جدید هر ماه
  • درصد قبل از رزرو
  • متوسط ​​اندازه بلیط خدمات
  • نسبت اشغال سالن
  • سعی کنید داده های جمع آوری شده مشتری را با استفاده از معیارهای تجاری مرتبط تجزیه و تحلیل کنید تا بینش بیشتری به دست آورید.
  • درخواست بازخورد از مشتریانی که اعضای برنامه وفاداری هستند نیز می تواند به بررسی عملکرد برنامه کمک کند.

موانع را شناسایی کنید

شما باید موانع زیر را شناسایی کنید:

  • آیا برنامه به اندازه کافی ثبت نام نمی کند ؟
  • با وجود ثبت‌نام‌های فراوان، سودی به دست نمی‌آید ؟
  • با وجود مشارکت بین اعضای جدید باز هم علاقه آنها کاهش می یابد؟

پس از کشف موانع، سعی کنید دلیل این مشکلات را مشخص کنید. موارد زیر می تواند برخی از دلایل بالقوه باشد:

  • پاداش ها یا جذاب نیستند یا دست نیافتنی هستند
  • داده های مشتری به طور موثر استفاده نمی شود
  • مشتریان از آنچه برنامه وفاداری ارائه می دهد آگاه نیستند
  • ناتوانی در جذب مشتری برای سالن زیبایی و تکنیک های نوظهور در وفاداری
  • عدم وجود عناصر سرگرم کننده و جذاب برای ارائه هیجان
  • تبلیغات ضعیف برنامه و کمپین های بازاریابی وفاداری

بیشتر بخوانید : مشتری وفادار کیست ؟

راه حل های موثر ارائه دهید

  • پس از پی بردن به دلایل اساسی عدم اجرای برنامه وفاداری ، استراتژی هایی برای مقابله با مشکل ایجاد کنید.
  • اگر به دنبال راه حلی برای مشکل هستید، برخی از نکات ارائه شده در مراحل قبلی می توانند مفید باشند.
  • سپس، شما باید این استراتژی ها را برای بازسازی برنامه وفاداری متناسب با نیازهای سالن و افزایش وفاداری مشتریان بگنجانید .

نتیجه گیری

تبدیل مشتریان به سفیران وفادار کسب و کار سالن زیبایی کار آسانی نیست. اما، با درک آنها و تعیین اهداف قابل دستیابی ، می توانید یک باشگاه مشتریان فوق العاده با پاداش های جذاب طراحی کنید که می تواند قلب، ذهن و کیف پول مشتریان شما را جذب کند.

افزایش شخصی سازی و گنجاندن عناصر سرگرم کننده و هیجان نیز کلید موفقیت در جذب مشتری برای سالن زیبایی است. برای موفقیت آمیز کردن برنامه وفاداری خود، باید آن را به شدت تبلیغ کنید و عملکرد آن را به طور منظم بررسی کنید .

برای اطلاعات بیشتر با ما در اینستاگرام در ارتباط باشید:

https://www.instagram.com/clubisho.ir/

نویسنده: محیا سرخیلمشاهده نوشته ها

محیا سرخیل هستم نویسنده این مقاله، مسلط به اصول سئو. چند سالیست که به صورت جدی نوشتن محتوا رو دنبال می کنم و علاقه زیادی به یادگیری بیشتر در این زمینه دارم. باعث افتخارمه که عضو خانواده کلابی شو هستم.

دیدگاه هایی وجود ندارد!!