بازاریابی سالن زیبایی

بازاریابی سالن زیبایی یکی از بزرگترین کارهایی است که می توانید به عنوان یک آرایشگر یا صاحب سالن زیبایی انجام دهید. به هر حال، این منبع اصلی درآمد شماست. وقتی مشتریانتان به مشتریان وفادار تبدیل شوند،برابر با درآمد بیشتر است. داشتن مشتریان وفادار استرس ناشی از اینکه مشتری بعدی کجا خواهد بود را از بین می برد.

در یک بازار اشباع، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه از بین جمعیت متمایز شوید. آیا باید فقط از مواد اولیه گران قیمت استفاده کرد؟ آیا باید روی افزایش سرعت کوتاهی مو یا چیز دیگری تمرکز کنید؟

شما باید به این فکر کنید که چگونه درآمد خود را افزایش دهید و کسب و کار خود را به سطح بالاتری ببرید اما اگر مشتری جذب نکردید چه ؟ در این مقاله راه‌های سریع و ساده‌ای را مرور می‌کنیم که می‌توانید به سرعت مشتریان وفادار خود را بدون ارائه رایگان خدمات جذب کنید.  ما می‌خواهیم آنچه را که برای کسب‌وکارهای این چنینی مفید است بررسی کنیم تا بتوانید از استراتژی‌هایی استفاده کنید که از قبل می‌دانید کارساز هستند.

قبل از اینکه بتوانید مشتریان خود را جذب کنید، به 2 مرحله نیاز دارید:

رزرو آسان : امروزه با استفاده از فناوری‌ها، به راهی نیاز دارید که مشتری به راحتی قرار ملاقات های خود را رزرو کند. می توانید این کار را با وب سایت، اینستاگرام، گوگل یا سایر برنامه های رزرو ملاقات انجام دهید.

اطلاعات برای مشتری : مشتریان دوست دارند قبل از اینکه تصمیم بگیرند ، تحقیقاتی انجام دهند. مطمئن شوید که محلی برای ارائه اطلاعات خود دارید تا مشتریان بتوانند به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند. می توانید از Google My Business، Facebook، Instagram، Website  و گزینه های دیگر استفاده کنید.

در ادامه ایده های جدید خود را در رابطه با بازاریابی سالن زیبایی و فروش بیشتر مرور خواهیم کرد:

پیشنهادی را ایجاد کنید که مشتریان نمی توانند به آن نه بگویند.

ایجاد یک پیشنهاد برای مشتری اولین قدم در جذب مشتری است. دادن تخفیف بهترین چیزی است که سالن ها ارائه می دهند. به دلایلی، همه پذیرفته اند که این یک راه جهانی برای رشد یک تجارت است. البته اگر میزان این پیشنهادات زیاد باشد، گویی خدمات خود را کم اهمیت جلوه می دهید. این پیام را به مشتری منتقل می کند که شما ارزان هستید و اغلب مشتریان ارزان را جذب می کند . شما باید مشتریانی برای درآمد بلندمدت جذب کنید، نه اینکه به مشتری تخفیفی بدهید که با قیمت کامل آن هیچگاه برنگردد.

همه پیشنهادات باید متناسب با نوع مشتریان شما باشد. هرچه این پیشنهاد مفصل تر باشد، افراد بیشتری شروع به گفتن این موضوع خواهند کرد. سالن‌هایی که تخصص دارند و یک سرویس پیشرو را ارائه می‌دهند به همین دلیل شناخته شده‌اند و مشتریانی را که به دنبال آن خدمات هستند جذب می‌کنند.

 مثال:

در صورتیکه از خدمات رنگ و مش ما استفاده کنید، یک کوتاهی رایگان نیز دریافت می کنید.

کوتاه کردن ریش به صورت کاملا رایگان در ازای کوتاه کردن مو و شستشو.

اصلاح رایگان پشت لب هنگام برداشتن ابروها.

این ایده ها خدماتی سریع، آسان و ارزان برای بازاریابی سالن زیبایی هستند که به مشتری این احساس را می دهد که در حال دریافت خدماتی عالی از سوی شماست. می توانید هزینه خدمات اصلی را افزایش دهید تا تفاوت زمان و سود را پوشش دهید. این به مشتری کمک می‌کند تا تصمیم بگیرد. مطمئن شوید که پیشنهاد شما برای مشتریان مخصوص به همان کار طراحی شده است تا آنها نتوانند نه بگویند.

بیشتر بخوانید: 5 روش برای جذب مشتری وفادار سالن زیبایی

یک استراتژی بازاریابی بسازید که به طور موثر پیام شما را برساند.

 اکنون که پیشنهادات خود را تنظیم کرده اید، باید آن را با روش های مختلف به کسانی برسانید که برای آنها پیشنهاد را ایجاد کرده اید. این روش ها می‌توانند رایگان یا پولی باشند، اما بهتر است هر دو را انجام دهید. اگر پول زیادی ندارید و به مشتریان سریع نیاز دارید، روش های رایگان را انجام دهید.

استراتژی بازاریابی راه آزاد

رسانه های اجتماعی به دست آوردن اطلاعات و به اشتراک گذاری ایده ها را بسیار آسان کرده است. به یاد داشته باشید که فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و گوگل یک تجارت هستند و از تبلیغات کسب درآمد می کنند. این پلتفرم ها باعث می شوند که فقط 10٪ از دنبال کنندگان شما پست شما را ببینند، و برای پروفایل های تجاری، این میزان به 3٪ کاهش می یابد.  در اینستاگرام پروفایلس که 100 هزار دنبال کننده دارد  فقط 10٪ یا کمتر با آن درگیر می شوند.

در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید به صورت رایگان انجام دهید:

  • به لایو بروید و در مورد پیشنهاد خود صحبت کنید
  • آن را در چت فوری به اشتراک بگذارید، از همه افراد حاضر بخواهید همین کار را انجام دهند.
  • یک رویداد در فیس بوک برگزار کنید که پیشنهاد شما را ارائه دهد.
  • از همه افراد حاضر در سالن بخواهید پست را در پروفایل خود به اشتراک بگذارند.
  • این پیشنهاد را در فهرست کسب و کار من در Google ارائه دهید.

از مشاغل مرتبط برای کمک به دریافت پیشنهاد خود استفاده کنید

بازاریابی سالن زیبایی

استفاده از مشاغل دیگر در صورت استفاده صحیح می تواند یک روش قدرتمند باشد و می تواند راهی مفید برای بازاریابی سالن زیبایی باشد.

این مشاغل باید کسب و کارهایی باشند که مشتریان ایده آل شما در حال حاضر به آن مراجعه می کنند. اگر مشتریان شما عمدتاً زنانی هستند که تمایل به پوشیدن لباس های گران قیمت دارند، می توانید به فروشگاه لباسی که اغلب مراجعه می کنند بروید. به این فکر کنید که مشتریان شما دوست دارند چه کاری انجام دهند. آنها اغلب با شما از علایق و سلایق خود صحبت می کنند. با آن کسب و کار تماس بگیرید و تبلیغات متقابل انجام دهید.

مطمئن شوید که سالن شما از شهرت خوبی برخوردار است

 شهرت چیست و چرا برای مشتریان جدید سالن شما اهمیت زیادی دارد؟ قبل از اینکه مشتری به پیشنهاد عمل کند، می خواهد ببیند آیا سالن مکان معتبری است یا خیر. شهرت چیزی فراتر از انتظار است.  مشتری برای درک شهرت شما به کل ظاهر سالن، نمایه های فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و هر رسانه اجتماعی یا فهرست تجاری دیگری که استفاده می کنید می رود. مشتریان می خواهند ببینند که سالن قبل از اینکه بخواهند مشتری آن شوند، نیازها و سبک های آنها را برآورده می کندیا خیر.

اگر استخوان دست شما بشکند، هرگز به پزشک عمومی مراجعه نمی کنید زیرا پزشک عمومی شهرت درمان استخوان های شکسته را ندارد. شما در نهایت به یک متخصص ارتوپدی مراجعه می کنید زیرا 100٪ می دانید که بهترین درمان ممکن را دارید. اگر می‌خواهید مشتریان را حفظ کنید، باید این تغییر و گام تجاری مهم را داشته باشید.

مشتریان گذشته را تشویق کنید تا به مشتریان جدید شما را توصیه کنند

تشویق مشتریان گذشته به توصیه شما، راهی عالی برای ایجاد سریع مشتری است. 83 درصد از مصرف کنندگان مایلند پس از یک تجربه خوب آن را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارند. مشتری ارجاعی 30 درصد بهتر از سایر کانال های بازاریابی جذب می شود.

از مشتریان خود بپرسید آیا دوستانی دارند که به دنبال خدمات شما باشند زیرا این تخصص شماست. سپس مطمئن شوید که برنامه ارجاع شما با پیشنهاد فعلی مطابقت دارد و از آن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که به مشتری خود برای تلاشی که می کند ،پاداش می دهید. باید ارزش وقتشان را داشته باشید.

برنامه های ارجاع اگر به درستی انجام می شوند، فرصت های برد-برد هستند. مشتری شما دوست خود را معرفی می‌کند و او هم دوست خود را، و همگی تخفیف دریافت می‌کنند . تخفیفات پولی، محصول رایگان، مشاوره رایگان یا خدمات دیگر . و اینگونه شما مشتری جدید دریافت می‌کنید.این یک راه خوب برای جذب افراد جدید و تقویت وفاداری با مشتریان فعلی است.

در واقع، یک برنامه ارجاع بلیط شما برای تبدیل کسب و کار شما به یک تجارت پر رونق است. وقتی نوبت به انتخاب پاداش داده شده در ازای ارجاع می رسد، همچنان باید استراتژیک باشید. زمان لازم برای هر سرویس و هزینه محصولات استفاده شده را در نظر بگیرید. به طور طبیعی، شما نباید خدماتی را هدیه دهید که خیلی وقتگیر یا گران هستند. از طرف دیگر، باید کاری کنید که ارجاع ارزشش را برای مشتری داشته باشد وگرنه برنامه بازاریابی سالن زیبایی کار نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کسب مشتری وفادار | چگونه مشتری وفادار داشته باشیم؟

اجرای تبلیغات پولی

اجرای تبلیغات پولی برای جذب مشتری هرگز به این آسانی نبوده است. برای اینکار حتما از یک مدیر تبلیغات استفاده کنید.  فقط اگر در تبلیغات متخصص هستید، اجرای تبلیغات پولی را توسط خودتان توصیه می کنیم. در غیر این صورت، پول خود را هدر خواهید داد.

قبل از انجام این کار مطمئن شوید که تمام مراحل بالا در جای خود قرار دادید.  برای تبلیغات خود پیشنهادی داشته باشید و کسانی را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد پیشنهاد شما را بپذیرند.

ارسال پیشنهاد از طریق ایمیل یا پیامک

با ارسال پیام مستقیم به مشتریان، پیشنهاد خود را شخصی تر کنید. مزایای استفاده از پیامک و ایمیل این است که بیشتر مردم دیگر ارسال بروشور و اعلامیه را متوقف کرده اند و پیامک را جایگزین آن کرده اند. با استفاده از پیامک مخاطب خود را انتخاب می کنید و در ساعتی که خودتان می خواهید آن را به دست او می رسانید.کاری کنید که مشتری پیشنهاد را شخصاً دریافت کند تا از مزایای آن بهره مند شود.

بعد از انجام خدمات، بلافاصله قرار ملاقات بعدی را بگذارید

بعد از قرار ملاقات، مشتریان برای خروج از در عجله دارند. با رزرو مجدد قبل از پرداخت ،سرعت این کار را افزایش دهید. در این مرحله هیچ محصولی را ارائه نکنید و وقت مشتری را نگیرید. روی گرفتن قرار بعدی تمرکز کنید اگر فقط همین کار را کنید، راه های بسیار موثرتری برای فروش محصولات به وجود خواهد آمد. اطمینان حاصل کنید که یادآوری‌های قرار را برایشان ارسال می کنید تا بتوانند برنامه ریزی کنند.

در صدر فهرست کسب و کار گوگل قرار بگیرید

بازاریابی سالن زیبایی

وقتی مشتری به دنبال یک سالن جدید است، اولین جایی که به آن مراجعه می‌کند یک موتور جستجو است و «آرایشگاه‌های نزدیک من» یا چیزی شبیه به آن را جستجو می‌کند. قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، رزروهای شما را افزایش می دهد تا زمانی که پیشنهاد شما متناسب با نیاز مشتری باشد. شما اولین سالنی خواهید بود که آنها می بینند و به احتمال زیاد اولین جایی هستید که روی آن کلیک می کنند یا تماس تلفنی برقرار می کنند. قرار گرفتن در صفحه اول می تواند زمان بر باشد و به فردی ماهر در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیاز دارد. به دلیل زمان زیادی که برای رسیدن به آن طول می کشد، کاری نیست که بتوانید سریع مشتری جذب کنید، اما اگر در برنامه ریزی خود قرار دهید در طولانی مدت، بازاریابی سالن زیبایی را انجام می دهید و مشتریان مورد نیاز خود را دریافت خواهید کرد.

تکنیک “پرواز مکرر” را اجرا کنید

اگر فکر می کنید پروازهای مکرر فقط مختص خطوط هوایی است، باید گفت نسخه آرایشگاهی این برنامه به سادگی برای بازگشت مشتریان ایجاد انگیزه می کند.   یک آرایشگاه با استفاده از این تکنیک به مشتریانی که برای تعداد معینی از خدمات که از قبل پرداخت آن را انجام دادند، یک خدمت رایگان ارائه میدهد.این تاکتیک که برای بازگرداندن مشتریان و خرید بیشتر طراحی شده است، در اصل یک برنامه وفاداری است.

بیشتر بخوانید: باشگاه مشتریان چیست و چه نقشی در کسب و کارها دارد؟

نتیجه گیری

بازاریابی سالن زیبایی و فروش بیشتر می تواند سخت و خسته کننده باشد. با کمی خلاقیت و متمایز کردن خود از سالن‌های دیگر، می‌توانید فروش بیشتری دریافت کنید، مشتریان بیشتری به دست آورید و یک سالن فوق‌العاده سودآور داشته باشید. ترس از دست دادن مشتریان را کنار بگذارید زیرا با این کار بهترین مشتریان خود را از دست می دهید.  هیچ میانبری برای جذب مشتری سریع وجود ندارد. وقتی راه های کوتاه را انتخاب می کنید، فقط به خودتان آسیب می زنید. خدمات استثنایی و طولانی مدت به مشتریان سالن خود ارائه دهید و با همه آنها رفتار ویژه ای داشته باشید تا شاهد افزایش فروش باشید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در اینستاگرام در ارتباط باشید:

https://www.instagram.com/clubisho.ir/

نویسنده: محیا سرخیلمشاهده نوشته ها

محیا سرخیل هستم نویسنده این مقاله، مسلط به اصول سئو. چند سالیست که به صورت جدی نوشتن محتوا رو دنبال می کنم و علاقه زیادی به یادگیری بیشتر در این زمینه دارم. باعث افتخارمه که عضو خانواده کلابی شو هستم.

دیدگاه هایی وجود ندارد!!