جذب مشتری سالن زیبایی

وفاداری مشتری معیاری است که نشان می دهد مشتریان چقدر احتمال دارد که مجددا سالن زیبایی شما را برای انجام خدمات زیبایی خود انتخاب کنند. توانایی تبدیل همه مراجعه کنندگان به مشتریان وفادار و جذب مشتری سالن زیبایی ، کلیدی برای جریان یافتن درآمد و موفقیت در کسب و کار است.

مشتریان وفادار ممکن است همیشه جزو بزرگ‌ترین مشتریان شما نباشند، اما با گذشت زمان درآمد حاصل از آنها بزرگ می شود و به با ارزش‌ترین مشتریان شما تبدیل می شوند. با این حال، هیچ راه یا میانبر آسانی برای ایجاد روابط و به دست آوردن وفاداری وجود ندارد. شما باید تا آنجا که می توانید در مورد مشتریان و خواسته های آنها بیاموزید، و همچنین باید آن را با اشتیاق و تعهد خود تطبیق دهید.  استراتژی های ذکر شده در این مقاله با هدف کمک به کسب و کار شما و افزایش وفاداری مشتری و پرورش روابط معنادار است.

مشتریان وفادار ، درآمد شما از سالن زیبایی را در جریان نگه می دارند. در واقع، این مشتریان 67 درصد بیشتر از مشتریان دیگر پول خرج می کنند، به همین دلیل است که تمرکز بر تجارت تکراری یک ضرورت است. اما، چگونه؟

صاحبان کسب‌وکارهای موفق در صنعت زیبایی می‌دانند که حفظ روابط مستحکم با مشتریان، به کسب‌وکارشان پایگاه محکمی از فروش می‌دهد تا روی آن حساب باز کنند. این چیزی است که باعث وفاداری می شود. روابط ثمربخش، الهام بخش مشتریان برای خرید است.

در ادامه راه های زیر برای افزایش وفاداری مشتری و جذب مشتری سالن زیبایی را بررسی می کنیم:

خدمات به مشتریان را در اولویت قرار دهید – حتی در شبکه های اجتماعی

طبق تحقیقات اخیر شرکت مایکروسافت ، 90٪  از مصرف کنندگان در سراسر جهان خدمات مشتری را در انتخاب یک نام تجاری مهم می دانند .

اگر مشتریان وفادار می خواهید، ارائه خدمات مطلوب ضروری است.  مشتری هر تعاملی که با کارکنان شما دارد را ارزیابی می کند و در مورد خدمات شما قضاوت می کند.

به عنوان مثال:

وقتی مشتری در صف منتظر می ماند، احتمالا دیگر بازنمی گردد.  در مورد یک رنگ موی دمیج شده پس از ترک سالن تماس می گیرد، در مورد مراقبت های پس از زیبایی در اینستاگرام سوالی می پرسد یا با کارکنان شما در سالن تماس می گیرد.

این بدان معناست که کارکنان شما باید رفتاری دوستانه، مفید و کارآمد داشته باشند. دسترسی به تیم پشتیبانی مشتریان شما باید آسان باشد و بتواند مشکلات را به موقع حل کند. کسب و کار شما باید برای پاسخ سریع به سوالات  حتی در رسانه های اجتماعی درست کار کند.

این یک راه آسان برای ایجاد وفاداری با مشتریان است زیرا ارائه خدمات به نیازهای آنها توجه می کند. یک سالن زیبایی می‌تواند خدمات خلاقانه‌ای داشته باشد که مخاطبانش را شگفت‌زده کند، اما اگر نتواند خدمات قابل اعتمادی برای مشتریان ارائه کند، عدم جذب مشتریان ، خیلی دور از انتظار نخواهد بود.

بیشتر بخوانید : مشتری وفادار کیست ؟

به مشتریان خود پاداش دهید

جذب مشتری سالن زیبایی

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش وفاداری مشتریان و جذب مشتری سالن زیبایی این است که به آنها به ازای وفاداری پاداش دهید. یک برنامه وفاداری راه اندازی کنید که به مشتریان تخفیف، هدایا و پیشنهادات انحصاری ارائه می دهد.

71 درصد از مصرف‌کنندگانی که عضو برنامه‌های وفاداری هستند، می‌گویند عضویت، بخشی معنادار از روابط آنها با برندها است.

چرا برنامه های وفاداری موثر هستند؟ زیرا مشتریان می خواهند احساس قدردانی کنند. از این گذشته، به آنها قدرت انتخاب داده می شود، آنها می توانند انتخاب کنند که پول خود را در کجا خرج کنند و شما را انتخاب کرده اند.

مشاوره بخواهید و به آن گوش دهید

وقتی مادرتان در نوجوانی به شما نصیحتی می‌کرد، چشمانتان را گرد می‌کردید، حالت تدافعی می‌گرفتید و احتمالاً چیزی شبیه این می‌گفتید: «اون نمیدونه در مورد چه چیزی داره صحبت می‌کنه»

گاهی اوقات کسب و کارها به بازخورد مشتریان درست مانند یک نوجوان واکنش نشان می دهند. آن‌ها نمی‌خواهند به توصیه‌های ارزشمند کاربران گوش دهند ،به خصوص اگر واکنشی منتقدانه باشد.

هر کسب و کاری باید برای جمع آوری بازخورد از مشتریان و گوش دادن به آن تلاش کند. برای مثال، اگر مشتریان از چیدمان نامناسب در سالن شما شکایت دارند، آن را تغییر دهید. پس از انجام تغییرات ، به مشتریان در مورد آن بگویید.

این یک راه عالی برای نشان دادن ارزش به مشتریان است اینکه نه تنها بازخورد آنها را می خوانید، بلکه بر اساس آن عمل می کنید.

شما می توانید بازخورد مشتری را از روش های زیر جمع آوری کنید:

  • ارسال نظرسنجی از طریق ایمیل و پیامک. با ارسال نظرسنجیمشترکین شما به لیست مشتریان وفادار شما می پیوندند زیرا می خواهند اطلاعات مهم از برند شما را بشنوند. کسانی که در سالن زیبایی شما سرمایه گذاری می کنند می توانند بازخورد قابل اعتمادی را ارائه دهند که فرآیندهای فعلی شما را بهبود می بخشد.
  • گوش دادن به بازخورد شبکه های اجتماعی. گوش دادن به شبکه های اجتماعی زمانی است که برند خود را در رسانه های اجتماعی نظارت می کنید. کاربران می توانند از هشتگ ها، نظرات، منشن های مستقیم یا لایک ها برای بیان نظرات خود استفاده کنند. دریافت نظرات واقعی در رسانه های اجتماعی، جایی که مردم تمایل دارند افکار خود را به اشتراک بگذارند، اغلب آسان تر است و جذب مشتری سالن زیبایی را راحتتر می کند.
  • بررسی تجزیه و تحلیل وب سایت. وب سایت شما می گوید که کاربران زمان خود را کجا می گذرانند، با چه محتوایی درگیر می شوند و سایر اطلاعات مهم را ارائه می دهد. دانستن بیشتر در مورد علایق و سلایق مخاطبان به شما کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی ایجاد کنید که نیازهای آنها را برآورده کند. قبل از ارتباط با مشتریان، می توانید از طریق تجزیه و تحلیل سایت ایده ای در مورد نیاز آنها از کسب و کار خود داشته باشید.
  • یک نظرسنجی پاپ آپ در سایت خود قرار دهید. مشتریانی که در لیست ایمیل شما نیستند یا تازه وارد سایت شده اند ممکن است برای به اشتراک گذاشتن بازخورد خود نیاز به دلیل قانع کننده بیشتری داشته باشند. افزودن یک نظرسنجی پاپ آپ به سایت ، پاسخگویی به سوالات را برای کاربران آسان تر می کند.
  • بررسی رونوشت های چت بات و چت زنده. شما می توانید با نگاه کردن به چت زنده یا مکالمات ربات چت، بینش ارزشمندی در مورد نگرانی ها و نظرات بازدیدکنندگان سایت خود به دست آورید.

نمایش اثبات اجتماعی

قبل از انجام هر گونه اقدامی، بازدیدکنندگان سایت شما باید بدانند که سالن زیبایی شما ارزش سرمایه گذاری را دارد. با وجود رقابت بسیار در این حرفه، برای جذب مشتری سالن زیبایی باید به مخاطبان خود دلیلی بدهید تا سالن شما را به جای دیگران انتخاب کنند.

یک راه عالی برای ایجاد اعتماد با مشتریان، نمایش مدارک اجتماعی در وب سایت شما است. اثبات اجتماعی زمانی است که شخصی محصولات شما را تایید می کند و بازخورد مثبت خود را در مورد شما به اشتراک می گذارد. در نتیجه، دیگران هم می خواهند خدمات شما را امتحان کنند و ببینند چه چیزی برای تکرار این احساس خوشحال کننده است.

اثبات اجتماعی شامل رتبه‌بندی‌ها، بررسی‌ها، توصیفات، فعالیت‌های هم‌زمان، تأییدیه‌های تأثیرگذار و موارد دیگر است. انتشار این عناصر در سایت شما و حتی در رسانه های اجتماعی می تواند کاربران را متقاعد کند که با برند شما درگیر شوند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می کند.

امکانات رفاهی را ارائه دهید

برای جذب مشتری سالن زیبایی زندگی را برای مشتریان خود آسان کنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید تجربه مشتری را ساده تر یا سریعتر کنید. فرآیند پرداخت را ساده کنید تا مشتریان بتوانند سریعتر پرداخت کنند. به سؤالات آنها در رسانه های اجتماعی پاسخ دهید تا مجبور نباشند از طریق تلفن ساعت ها پشت خط بمانند.

73 درصد از کسب‌وکارهایی که تجربه مشتری بالاتر از حد متوسط ​​را ارائه می‌کنند، از نظر مالی نسبت به رقبای خود وضعیت بهتری دارند.  مشتریان می خواهند در سالن هایی سرمایه گذاری کنند که به سرعت به سؤالات آنها پاسخ می دهند و مشکلات آنها را حل می کنند. شما می توانید با افزودن ربات های چت به وب سایت خود، خدمات سریع به مشتریان ارائه دهید.

ربات‌های چت 24 ساعته در دسترس کاربران هستند، بنابراین مهم نیست کاربران در کجای دنیا و چه ساعتی هستند، آنها می‌توانند در وب‌سایت شما پاسخ سوالات خود را دریافت کنند. چت بات ها از هوش مصنوعی برای بهره گیری از داده ها و اطلاعات برای ارائه یک تجربه شخصی مشتری استفاده می کنند. پردازش زبان طبیعی به آنها اجازه می دهد مکالمه انسانی را شبیه سازی کنند تا بتوانند نتایج را به شیوه ای جذاب ارائه دهند.

بیشتر بخوانید : باشگاه مشتریان چیست و چه نقشی در کسب و کارها دارد؟

مشتریان خود را به طور مداوم درگیر کنید

جذب مشتری سالن زیبایی

به قول معروف «از دل برود هر آنکه از دیده برفت» . مهم است که برای مشتریان خود قابل مشاهده باشید.  اگر فقط زمانی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید که بخواهید چیزی از شما بخرند، در جذب مشتری سالن زیبایی برای مدت طولانی مشکل خواهید داشت.

درعوض، به این فکر کنید که چگونه می توانید به مشتریان خود کمک کنید تا مشکلاتشان را حل کنند و با به اشتراک گذاشتن نکات و ترفندهایی در مورد چگونگی بهره مندی بیشتر از محصولات و خدمات ، آموزش های مفید ارائه دهید. آموزش مشتری فرصتی برای شماست تا تخصص خود را نشان دهید و اعتماد ایجاد کنید.  مصرف کنندگان 131٪ بیشتر از کسب و کارهایی که به آنها در مورد محصولات و خدمات آموزش ارائه می دهد خرید می کنند .

به عنوان مثال:

وبلاگی ایجاد کنید تا نکاتی را در مورد ماندگاری بیشتر پدیکور یا مانیکور به اشتراک بگذارید و همچنین پیامک یا ایمیلی حاوی این نکات برای مشتریانی که به تازگی ناخن‌های خود را اصلاح کرده‌اند ارسال کنید. اگر به درستی انجام شود، چنین محتوای ارزشمندی می تواند نشان دهد که شما به مشتری اهمیت می دهید و باعث می شود احساس خاص بودن کنند.

راه دیگر برای حفظ کسب و کار در ذهن مشتریان و جذب مشتری سالن زیبایی این است که با دادن اشانتیون های مرتبط ، از آنها قدردانی کنید. به عنوان مثال، با یکی دیگر از ارائه دهندگان لوازم زیبایی شریک شوید تا یک حوله کوچک را برای کسانی که از دوره های آموزشی آنلاین شما حمایت کرده اند ارائه دهید.  نکته اینجاست که راه هایی برای ادامه ایجاد و تقویت روابط با مشتریان خود بیابید تا بتوانید در طول زمان، وفاداری و حمایت خود را ایجاد کنید.

پاداش اقدام مشتری

چه تعداد از مشتریان شما پس از مراجعه اولیه بازمی گردند؟ اگر پاسخ کم است، ممکن است به این دلیل باشد که به بازدیدهای مکرر آنها پاداش نمی دهید.

زمانی که مشتریان اقدامی منسجم با برند شما انجام می‌دهند، یکی از بهترین راه‌ها برای ادامه این رابطه، شناسایی و پاداش دادن به آن است. یک برنامه وفاداری، راهی عالی برای نشان دادن اینست که از مراجعه آنها قدردانی می کنید و می خواهید آنها به بازگشت ادامه دهند.

در برنامه های وفاداری، گزینه های پاداش دهی بی پایان هستند. برخی از برنامه ها از سیستم‌های امتیاز برای جذب مشتری سالن زیبایی استفاده می‌کنند و وقتی مشتریان امتیاز خود را جمع‌آوری می‌کنند، تخفیف یا محصولات رایگان دریافت می‌کنند.

کلابی شو یک نمونه عالی از یک برنامه وفاداری پررونق است که به نظر می رسد مصرف کنندگان آن را دوست دارند. این سیستم از یک سیستم امتیازدهی برای ردیابی خریدهای مشتریان و پاداش دادن به مشتریان وفادار، استفاده می‌کند. با رشد این برنامه، شاهد افزایش فروش و احتمالاً روابط قوی با مشتریان سالن زیبایی خواهید بود.

بیشتر بخوانید : کسب مشتری وفادار | چگونه مشتری وفادار داشته باشیم؟

ارتباط موثر

با وجود در نظر گرفتن تمام استراتژی های ذکر شده در بالا، اگر به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار نکنید، آنها راضی نخواهند بود. اگر به مشتریان خود اجازه دهید صحبت کنند و از نزدیک به نیازها، خواسته ها، نگرانی ها و بازخورد آنها گوش دهید، به آنها نشان می دهید که برای آنها ارزش قائل هستید. همچنین مطمئن شوید که از مشتریان در مورد چیزهایی که ممکن است برای آنها مهم باشد، از جمله خانواده، سرگرمی‌ها و تاریخ تولدشان سؤال کنید. توجه به این جزئیات و به خاطر سپردن آنها می تواند به مشتریان کمک کند احساس خاصی داشته باشند و به آنها بفهماند که به آنها و رابطه ای که با آنها ایجاد کرده اید اهمیت می دهید.

نتیجه گیری

اگر کسب‌وکار شما برای حفظ مشتریان و جذب مشتری سالن زیبایی تلاش می‌کند، ممکن است به یک استراتژی جدید برای جذب آنها نیاز داشته باشید. نکات فوق می‌تواند به شما در ایجاد و حفظ یک پایگاه مصرف‌کننده پایدار کمک کند. اینکه چگونه وفاداری با مشتریان فعلی خود را افزایش خواهید داد موضوع اصلی مورد بحث در این مقاله است. افزایش وفاداری مشتری می تواند برای کسب و کار شما معجزه کند، از جمله افزایش فروش، تقویت روابط با مشتری و موارد دیگر.  هنگامی که یک کسب و کار سالن زیبایی را اداره می کنید، ایجاد یک پایگاه مشتری قابل اعتماد بسیار مهم است. تنها راه برای انجام این کار این است که وفاداری مشتری را پرورش دهید و به مخاطبان خود دلیلی برای بازگشت دوباره بدهید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در اینستاگرام در ارتباط باشید:

https://www.instagram.com/clubisho.ir/

نویسنده: محیا سرخیلمشاهده نوشته ها

محیا سرخیل هستم نویسنده این مقاله، مسلط به اصول سئو. چند سالیست که به صورت جدی نوشتن محتوا رو دنبال می کنم و علاقه زیادی به یادگیری بیشتر در این زمینه دارم. باعث افتخارمه که عضو خانواده کلابی شو هستم.

دیدگاه هایی وجود ندارد!!