باشگاه مشتریان سالن زیبایی

آیا شما یک آرایشگاه یا سالن زیبایی راه اندازی کرده اید، اما نتایج بازاریابی های خود را نمی بینید؟ در صنعتی که رقابت شدید است، زمان گذاشتن و تلاش برای راه اندازی باشگاه مشتریان سالن زیبایی و جذب مشتریان بسیار مهم است.

تست

در اینجا ما یک راهنمای کلی از نکات و نظرات صاحبان سالن های موفق در مورد بهترین روش های بازاریابی گردآوری کرده ایم. این مقاله به شما کمک می کند فروش خود را در سالن زیبایی افزایش دهید و در نتیجه مشتریان بیشتری جذب کنید.

نام تجاری خود را متمایز و منحصر به فرد کنید

یکی از مهمترین عوامل در افزایش فروش هر سالنی، اطمینان از معتبر بودن برند است. برند باید متمایز و منحصر به فرد باشد. قبل از شروع به تبلیغ کسب و کار خود، در مورد شخصیت برند، مفهوم آن و مخاطب آن فکر کنید. لحن صدا، طرح، رنگ، لوگو و تصاویر جنبه هایی هستند که برند را تشکیل می دهند. این عوامل بر آنچه مشتریان در مورد کسب و کار شما فکر می کنند و احساس آنها تأثیر می گذارد.

از اینستاگرام استفاده کنید

یکی از مهمترین چیزها داشتن یک  حساب کاربری منحصر به فرد در اینستاگرام با طراحی خوب و عکس های با کیفیت است. حدود 75 درصد از مشتریان سالن ها در اینستاگرام هستند. همچنین اینستاگرام به استاندارد بالای کار کمک می کند. از شکستن قالب ها نترسید و کارها را متفاوت از دیگران انجام دهید.  ارزش خود را بدانید، نترسید از اینکه برای آنچه ارزش کارتان را دارد، هزینه کنید. به این فکر کنید که از یک سالن چه انتظاراتی دارید و سپس بیشتر و بالاتر بروید. مشتریان به احتمال زیاد برای تجربه بهتر و منحصر به فردتر مراجعه می کنند و کمی بیشتر هزینه می کنند.

عکس بگیرید و آنها را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید

رسانه های اجتماعی ابزاری درخشان برای تبلیغ سالن شما هستند. می توانید از پلتفرم ها برای نشان دادن شاهکارهای خود به مشتریان فعلی و جدید استفاده کنید. “قبل و بعد” یک راه عالی برای باشگاه مشتریان سالن زیبایی است.

اینستاگرام یک پلتفرم فوق العاده برای حرفه ای ها در صنعت مو و زیبایی است. به عنوان یک پلت فرم بصری، اینستاگرام می تواند به عنوان نمونه کار خوبی برای جذب مشتریان به سالن شما استفاده شود. همچنین یک راه عالی برای نظارت بر پیشرفت و بهبود کار شما است.

بیشتر بخوانید: 5 روش برای جذب مشتری وفادار سالن زیبایی

برند خود را بشناسید و به هویت آن پایبند باشید

به دنبال اولین نکته در مورد برندسازی منحصر به فرد، داشتن هویت برند ثابت نیز مهم است .برند خود را بشناسید. برای بازاریابی باید بدانید که چه چیزی را بازاریابی می کنید.

نام تجاری آنقدر که به نظر می رسد ترسناک نیست، فقط مطمئن شوید که یک لوگوی زیبا و واضح دارید که می توانید از آن در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. عکس ها و ویدیوهای مشابهی را پست کنید و از همان لحن و صدای همیشگی استفاده کنید. با مشتریان به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید.

هرگز یک وب سایت خوب را دست کم نگیرید، نیازی نیست که هیچ چیز شیک و زیبایی داشته باشد، فقط مطمئن شوید که نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس مکانی شما و ورود به سیستم رزرو آنلاین (اگر دارید) به راحتی دیده می شود.

اطمینان حاصل کنید که محتوای با کیفیتی در اینستاگرام، توییتر و فیس بوک خود قرار می دهید.  استوری های خود را به عنوان یک “پشت صحنه” در نظر بگیرید . از استوری ها برای روزمرگی های خود و از بهترین نمونه کارها در پست های خود استفاده کنید. نیازی نیست روزی 5 بار پست بگذارید، اما مطمئن شوید که همیشه هستید و محتوای شما خوب و جذاب است. انتقادی باشید،  آیا پستی را که به تازگی گذاشته اید دوست دارید یا از آن عبور می کنید؟ آیا یک مشتری جدید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را ظرف 30 ثانیه پس از حضور در رسانه های اجتماعی یا وب سایت شما دریافت می کند؟

به فرصت های وبلاگ نویسی نگاه کنید

باشگاه مشتریان سالن زیبایی

می‌توانید وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید یا در وبلاگ‌های کسب‌وکارهای دیگر یا مجلات برتر سالن‌ها قرار بگیرید. وبلاگ ها راه بسیار خوبی برای ارتباط با مشتریان و ارائه مشاوره به آنها هستند که نشان می دهد شما واقعاً در زمینه کاری خود متخصص هستید. به عنوان مثال، یک سوال رایج در سالن شما ممکن است این باشد که “چگونه می توانم از موهای بلوند خود مراقبت کنم؟” می توانید یک وبلاگ بنویسید تا توصیه ها و راه حل های خود را برای مشکلات رایج درج کنید. این می تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند و به کسانی که ممکن است با کسب و کار شما آشنایی نداشته باشند، اجازه می دهد تا تعامل داشته باشند و مشتری شوند. ایجاد محتوای متنی باکیفیت یک راه موثر برای رشد باشگاه مشتریان سالن زیبایی شما است.

یک مسابقه برگزار کنید

میزبانی یک مسابقه در صفحات اجتماعی شما می تواند به برند و افزایش تعامل کمک کند. شما همچنین می توانید مشتری جدید پیدا کنید یا مشتریان وفادار را خوشحال کنید. به عنوان مثال:

” آخرین پست ما را لایک و اشتراک گذاری  کنید تا شانس برنده شدن در یک  خدمات رنگ موی رایگان با ارزش 1 میلیون تومان را داشته باشید.”

این نوع تبلیغات معمولاً در صفحات اینستاگرام به بهترین شکل ممکن کار می کند، اما اگر دنبال کنندگان زیادی دارید، از امتحان پلتفرم های دیگر عقب نیفتید.

بازاریابی خود را برای مخاطبان خاص تنظیم کنید

مهم است بدانید که هر بخش از بازاریابی را برای چه کسی هدف قرار می دهید. شما می توانید سالن خود را برای افراد مختلف تبلیغ کنید، اما برای هر تبلیغ یا کمپین خاص باید هر بار با یک نفر صحبت کنید. مشکلی را که مخاطبان خاص نیاز به حل آن دارند، مانند ناخن های کوتاه یا خشک پیدا کنید و با آنها صحبت کنید که چگونه می توانید در این زمینه کمک کنید.

به جای اینکه تبلیغات خود را بر روی خود یا سالن متمرکز کنید، روی مشتری، احساس آنها و آنچه از کسب و کار شما عایدشان می شود، تمرکز کنید.

از دایرکتوری ها استفاده کنید و نظرات را به نمایش بگذارید

با توجه به اینکه حدود 88 درصد از مشتریان برای تعیین کیفیت یک کسب و کار، نظرات را مطالعه می کنند، بسیار مهم است که مراقب نظرات آنلاین باشید و در صورت لزوم به آنها پاسخ دهید.

هنگامی که یک نظر عالی از یک مشتری دریافت می کنید، آن را در رسانه های اجتماعی یا وب سایت خود ارسال کنید. حتی می توانید بهترین ها را چاپ کنید و در سالن خود به نمایش بگذارید.

بیشتر بخوانید: باشگاه مشتریان چیست و چه نقشی در کسب و کارها دارد؟

 وب سایت

مشتریان ممکن است علاوه بر بررسی نظرات، وب سایت شما را قبل از قرار ملاقات بررسی کنند، بنابراین ضروری است که به طور منظم وب سایت خود را به روز کنید. در حالت ایده آل، طراحی و کلیات وب سایت شما باید منعکس کننده سالن و باشگاه مشتریان سالن زیبایی باشد.

اطلاعات مهمی که حتما باید در وب سایت خود داشته باشید:

  • ساعات کار
  • محل
  • شماره تلفن و آدرس ایمیل
  • لینک رسانه های اجتماعی
  • منوی خدمات

ویژگی هایی که وب سایت شما را بهبود می بخشد اما حیاتی نیستند…

  • اطلاعات و تصاویر کارکنان
  • تصاویری از سالن
  • قیمت ها
  • رزرو آنلاین
  • محصولات برای فروش
  • بخش “درباره ما”
  • نظرات و تصاویری از کار و خلاقیت شما

 قیمت گذاری

از قیمت ها آگاه باشید. قیمت گذاری به مشتریان، موقعیت مکانی و خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد. قبل از تصمیم گیری در مورد قیمت، به این عوامل فکر کنید. می توانید برای مشتریان وفادار، دوستان و خانواده تخفیف ارائه دهید یا حتی در قرارهای لحظه آخری تخفیف ارائه دهید.

فضای سالن

یک سالن باید تمیز، روشن و جذاب به نظر برسد. فضای مناسبی را در سالن طراحی کنید تا مشتریان دوست داشته باشند برگردند. از لحظه ای که مشتری شما وارد می شود، باید احساس راحتی کند . اطمینان حاصل کنید که هر نقطه در سالن شما کاملاً مناسب نشستن است.

 رزرو راحت

سیستم های رزرو آنلاین هم برای شما راحت است و هم برای مشتریانتان و به آنها این امکان را می دهد که قرار ملاقات مناسب با شرایط خود را انتخاب کنند و امکان رزرو بعد از ساعات کاری را نیز دارند.  این بدین معنی است که زمان کمتری در سالن برای پاسخگویی به تماس‌های تلفنی صرف می‌شود، و یک نفر از کارکنان برای چند ساعت در روز آزاد می شود.  رزرو آنلاین می تواند به طور چشمگیری کارایی سالن شما را بهبود بخشد و باشگاه مشتریان سالن زیبایی را ارتقا دهد.

رزرو مجدد

به کارکنان خود آموزش دهید تا قرار بعدی مشتریان را قبل از خروج از سالن رزرو کنند. این موضوع بخش مهمی از فرآیند بازاریابی سالن شما است  . با اینحال سود به دست آوردن مشتریان جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتریان فعلی است.

طرح های وفاداری

پیشنهادات و طرح های وفاداری راهی عالی برای جذب مشتریان به سالن شما هستند.  برنامه های وفاداری می‌توانند ارزان و آسان استفاده شوند، و انگیزه بیشتری برای مشتریان فراهم کنند .

پیشنهادات ماهانه و فصلی

پیشنهاد ویژه ماهانه راه خوبی برای تبلیغ محصولات یا خدمات خاص است. شما می توانید این را در سالن خود، وب سایت یا رسانه های اجتماعی از طریق یک ایمیل یا پیامک تبلیغ کنید.

پیشنهادات فصلی می تواند به شما کمک کنند تا از رقبا متمایز شوید.  از تعطیلات به عنوان بهانه ای برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنید. به عنوان مثال، خدمات ویژه برای مادر و دختر به عنوان هدیه روز مادر یا یک پکیج ویژه عروس به عنوان بخشی از هدیه عروسی ارائه دهید.

خبرنامه ایمیل یا پیامک

باشگاه مشتریان سالن زیبایی

برای اینکه بتوانید یک خبرنامه بسازید، لازم نیست که خیلی اهل کامپیوتر باشید. ارسال ایمیل یا پیامک به مشتریان یک راه عالی برای برقراری ارتباط مستقیم است. این پیام ها می تواند شامل پیشنهادات تبلیغاتی، اخبار تجاری، لینک پست‌های اخیر یا درخواست بازخورد باشد. همچنین می‌توانید پیام ها را خودکار کنید تا به‌عنوان یک یادآوری برای قرار ملاقات ها عمل کنند.

شخصی سازی

شخصی سازی همیشه توسط مشتریان قدردانی می شود و می تواند وفاداری را بیشتر کند. برای اطمینان از شخصی سازی دقیق، تمام سوابق مشتریان خود از جمله نام، تاریخ تولد، آدرس ایمیل، شماره تلفن و اولویت های بازاریابی آنها را به روز نگه دارید. هیچ چیز برای مشتری بدتر از دریافت ایمیلی حاوی اطلاعات نادرست یا قدیمی نیست.

برخی از مشتریان ترجیح می دهند از طریق پیامک با آنها تماس گرفته شود ، در حالی که برخی دیگر ایمیل و رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند. می توانید از مشتریان خود در باشگاه مشتریان سالن زیبایی شخصاً بپرسید که کدامیک را ترجیح می دهند.

کارت هدیه

کارت هدیه یک ایده ساده است که برای هر کسب و کاری ضروری است .این  یک هدیه عالی برای مشتریان است و درآمد تضمینی برای کسب و کار شما دارد.

فروش محصولات زیبایی

ارائه محصولات زیبایی و پوستی برای مشتریان ، راهی عالی برای افزایش فروش است. بسیاری از مشتریان دوست دارند از همان محصولاتی استفاده کنند که یک حرفه ای استفاده می کند. این محصولات می تواند هر چیزی باشد از شامپو گرفته تا ماسک صورت.

آراسته باشید

مطمئن شوید که همیشه بهترین ظاهر را دارید. هیچ کس از یک آرایشگر با موهای بد فرم و ناخن کاری بان اخن هایی که به شدت به مانیکور نیاز دارد، خوشش نخواهد آمد.  زمانی را به آرایش خود اختصاص دهید تا مطمئن شوید که بهترین ها را برای مشتریان خود دارید. این موضوع برای کارکنان شما نیز صدق می کند.

با سایر مشاغل مرتبط کار کنید

ایجاد روابط با سایر مشاغل در منطقه می تواند بسیار مفید باشد.  مثلا یک روزنامه محلی که در آن می توانید سالن خود را تبلیغ کنید یا عکاسی که می تواند به شما کمک کند تا تصاویر زیبایی برای وب سایت و رسانه های اجتماعی خود بگیرید. این افراد می توانند سالن شما را به دیگران توصیه کنند یا در صورت ایجاد یک رابطه خوب، مشتری دائمی شما شوند. این یک وضعیت برد-برد برای هر دو طرف  است.

بیشتر بخوانید: مشتری وفادار کیست ؟

نظارت و گزارش

اگر بر نتایج تلاش های  خود نظارت نکنید، سرمایه گذاری در زمان و پول هیچ فایده ای ندارد. حتماً اهدافی را برای خود تعیین کنید و به طور منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها را برآورده می کنید. اگر نتایج شما آنطور که انتظار داشتید خوب نیست، می توانید استراتژی خود را مجدداً بررسی کنید تا ببینید چه چیزی می تواند در آن بهبود یابد.

نتیجه گیری

اکنون که روش های جذب مشتری و افزایش فروش در سالن زیبایی را خوانده اید، باید آماده باشید تا برخی از این ایده ها را آزمایش کنید و ببینید کدام یک برای باشگاه مشتریان سالن زیبایی شما بهتر است. فقط به یاد داشته باشید که همه آنها موفقیت را تضمین نمی کنند.  اگر با این تاکتیک‌ها موفق شدید، به ما اطلاع دهید و در صفحات اجتماعی ما آن را با دوستان یا همکاران خود به اشتراک بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر با ما در اینستاگرام در ارتباط باشید:

https://www.instagram.com/clubisho.ir/

</pclass=”c202″>

نویسنده: محیا سرخیلمشاهده نوشته ها

محیا سرخیل هستم نویسنده این مقاله، مسلط به اصول سئو. چند سالیست که به صورت جدی نوشتن محتوا رو دنبال می کنم و علاقه زیادی به یادگیری بیشتر در این زمینه دارم. باعث افتخارمه که عضو خانواده کلابی شو هستم.

دیدگاه هایی وجود ندارد!!