جذب مشتری سالن زیبایی

حتما شما هم نام سوزان پارکر جونز را شنیده اید ، کسی که سالانه 24000 مایل سفر می کند تا آرایشگر مورد علاقه خود را ببیند. یک نظرسنجی نشان می دهد که مشتریان بیش از هر برند، محصول یا خدماتی ، به آرایشگر خود وفادار هستند. اگرچه جذب مشتری سالن زیبایی در وهله اول دشوار است، اما زمانی که آن را به دست آوردید، دیگر شما را رها نخواهند کرد.

ایجاد رابطه با مشتریان یکی از ساده ترین راه ها برای حفظ جریان ثابت مشتریانی است که به سالن شما می آیند و جریان نقدی منظمی به وجود می آورند. اما به دور از تجارت ، برای مشتریان بسیار مهم است که همیشه بهترین ظاهر را داشته باشند و به کمک و مشاوره شما اعتماد کنند .اگر به درستی با آنها برخورد کنید، در کمترین زمان فروش خود را افزایش می دهید. برای درک بهتر این موضوع با ما در کلابی شو همراه باشید.

جذب مشتری وفادار

مشتریان وفادار قلب هر کسب و کاری از جمله سالن های زیبایی هستند. راه های زیادی برای جذب مشتری وجود دارد، تقریباً همه این راه ها با برنامه های وفاداری سروکار دارند. یک برنامه وفاداری کمک می کند تا مشتریان بیشتری را بدون هیچ مشکلی جذب کنید زیرا باعث می شود مشتریان شما احساس اهمیت کنند.  همه ما دوست داریم چنین احساسی داشته باشیم.

شاید بدانید که جذب مشتری سالن زیبایی 10 برابر دشوارتر و گران تر از نگه داشتن مشتری موجود است. به علاوه، مشتریان موجود بیشتر به شما اعتماد دارند، بنابراین آماده هستند که خیلی بیشتر هزینه کنند. آمارها نشان می دهد که تخفیف ها و تبلیغات در کسب و کار سالن زیبایی بسیار مفید است. شاید به نظر برسد که پول خود را از دست داده اید، اما در واقع، اعتماد به دست می آورید و این همان هدف واقعی است.

اگر می خواهید در توسعه کسب و کار زیبایی خود کیفیت کسب کنید، به یک استراتژی بازاریابی هوشمند فکر کنید . این استراتژی الزاماً باید شامل فعالیت هایی برای حفظ مشتری و مراحل جذب مشتریان جدید باشد. برجسته شدن نیز بسیار مهم است. از اضافه کردن چیزهای غیرمنتظره به بازاریابی خود نترسید. یکی از ساده‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای افزایش مشتریان دائمی برای صاحبان سالن، ایجاد یک برنامه وفاداری مفید است. بیایید نگاهی به این روش برای ترویج تجارت زیبایی بیندازیم.

برنامه وفاداری سالن زیبایی چیست؟

اول از همه، برنامه وفاداری چیست؟ این برنامه یک سیستم پاداش دهی است که توسط شرکت به مشتریان خود ارائه می شود. این برنامه ها می توانند در راستای جذب مشتری سالن زیبایی پاداش های زیر را ارائه دهند:

  • کوپن، کدهای تبلیغاتی، تخفیف
  • گواهی های هدیه
  • سورپرایز تولد
  • محصولات رایگان یا دسترسی زودتر به خدمات یا محصولات جدید

همه این مفاهیم به جذب مشتریان وفادار کمک می کنند، که برای کسب و کار موثر ضروری هستند. با این حال، شما نه تنها برای جذب مشتریان، بلکه برای حفظ توجه آنها نیز باید آماده باشید. سالن های زیبایی زیادی وجود دارد، بنابراین شما رقبای زیادی دارید.  بهتر است زمان و پول خود را در برنامه های وفاداری خوب سرمایه گذاری کنید، زیرا این برنامه ها کلید حفظ مشتری هستند. سیستم های CRM یک برنامه وفاداری خوب ارائه می دهند، فقط باید بهترین را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : کسب مشتری وفادار | چگونه مشتری وفادار داشته باشیم؟

برای ایجاد یک سیستم تخفیف در سالن زیبایی به چه چیزی نیاز دارم؟

شما باید مشتریان خود را بشناسید. فراموش نکنید که برای مردم کار می کنید. به همین دلیل است که باید در مورد مخاطبان هدف و نیازهای آنها تصمیم بگیرید. اولین قدم این است که رفتار خرید مشتریان خود را درک کنید.

مشتریان دائمی

  • افرادی که بارها و بارها به سالن زیبایی شما رفت و آمد می کنند.
  • کسانی که از خدمات شما راضی هستند و به ندرت متوجه معایب هستند.
  • مشتریانی که هر از گاهی مراجعه می کنند.
  • افرادی که سالن زیبایی شما را برای یک موقعیت خاص مانند مهمانی، تولد یا عروسی انتخاب می کنند.
  • مشتریانی که به راحتی می توانند خدمات ضعیف سالن شما را فراموش کنند.

مشتریان گاه به گاه

این نوع مشتریان به طور اتفاقی وارد سالن می شوند. آنها اغلب از موقعیت مکانی سالن شما قدردانی می کنند و هیچ چیز در مورد کیفیت خدمات نمی دانند. آنها به راحتی می توانند مشتری دائمی و وفادار شما شوند اگر با آنها خوب رفتار کنید.

مشتریان ارجاعی

مشتریانی که از طریق مشتریان دیگر با سالن شما آشنا شده اند، مشتریان ارجاعی هستند.  آنها معمولا انتظارات زیادی دارند زیرا مشتریانی که آنها را ارجاع داده اند ، سالن شما را به عنوان یک سالن زیبایی عالی و بدون هیچ گونه نقصی برایشان توصیف کرده اند. مطمئن باشید که آنها را ناامید نخواهید کرد. یک ایده خوب ارائه یک کد تبلیغاتی برای بازدید بعدی یا حتی تعارف چیزهایی مانند قهوه، چای، بیسکوییت  و غیره  برای جذب مشتری سالن زیبایی است.

محبوب ترین تبلیغات برای سالن زیبایی چیست؟

جذب مشتری سالن زیبایی

امیدواریم درک کرده باشید که اعتماد مشتری همان چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم و کم و بیش باید آن را بدست آوریم.  در ادامه چند ایده برای جذب مشتریان وفادار آماده کرده ایم:

خدمات VIP

یک ایده خوب این است که به مشتریان وفادار خود یک خدمات ویژه بدهید. برنامه وفاداری VIP ممکن است شامل یکسری پاداش های ویژه برای مشتریان باشد. خدمات VIP باعث می شود مشتریان شما احساس خاص بودن کنند و این چیزی است که شما به آن نیاز دارید. به عنوان مثال، کارتی بسازید که از طریق آن به خدمات VIP دسترسی داشته باشند:

  • خدمات انحصاری برای مشتریان VIP
  • تخفیف ویژه برای محصولاتی که می فروشید
  • دسترسی زودهنگام به محصولات و خدمات جدید

سیستم امتیازدهی

سیستم امتیاز یکی از محبوب ترین سیستم های پاداش برای جذب مشتری سالن زیبایی است که مورد علاقه صاحبان سالن های زیبایی و مشتریان آنها است زیرا برای هر دو قابل درک است. شما باید قیمت را برای 1 امتیاز تعیین کنید، برای مثال می تواند 10 امتیاز برای 100 هزار تومان باشد.

مشخص کنید که چگونه و برای چه کارهایی امتیاز داده می شود. شما می توانید نه تنها برای بازدید، بلکه برای جذب مشتری جدید، استوری در فیس بوک  ، اینستاگرام و غیره امتیاز دهید. در موارد زیر می توانید به اعضا امتیاز دهید:

  • توصیه سالن زیبایی به یک دوست
  • روز تولد
  • ارسال تبلیغات سالن در شبکه های اجتماعی
  • بازدید از سالن در طول تعطیلات
  • خرید در جمعه سیاه
  • رزرو آنلاین از طریقسامانه رزرواسیون سالن .

بیشتر بخوانید : مشتری وفادار کیست ؟

 

تخفیف درصدی

انواع مختلفی از تخفیف وجود دارد. یکی از پرطرفدارترین ها، این است که در آن مدیر هر خدماتی را درصدگذاری می کند. شما می توانید در مورد تخفیفات تصمیم بگیرید. معمولاً این بستگی به پیچیدگی خدمات، قیمت یا تعداد خدمات انجام شده در سالن زیبایی شما دارد. به عنوان مثال، اگر مشتری با هم مانیکور و پدیکور را انتخاب کند، 20٪ تخفیف دریافت می کند.  در صورت رزرو خدمات مراقبت از مو  30٪ تخفیف برای محصولات مراقبتی که در سالن شما فروخته می شود ، قرار می گیرد.

یک برنامه وفاداری باید هم ساده و هم موثر باشد. درست مانند سیستم رزرو سالن. به این ترتیب می توانید به مشتریان فعلی پاداش دهید و مشتریان جدید را جذب کنید. یک روش معمول ، صدور کارت یا کوپن با تبلیغات جذاب پس از اولین بازدید است. این به مشتری انگیزه می دهد که دوباره برگردد.

پاداش برای به اشتراک گذاری یک تجربه زیبا در شبکه های اجتماعی

امروزه هر سالن زیبایی یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی دارد. سالن‌های زیبایی با مخاطبینی کار می‌کنند که عاشق محتوای بصری هستند، بنابراین اشتراک‌گذاری آثار و خدمات خود در اینستاگرام ، فیس‌بوک یا تیک تاک کمک زیادی به جذب مشتری سالن زیبایی می‌کند.

حتی می‌توانید یک برنامه وفاداری در شبکه‌های اجتماعی بسازید و برای بررسی و اشتراک‌گذاری سالن زیبایی خود پاداش‌هایی ارائه دهید.  یک محتوا برای گرفتن عکس های قبل و بعد ایجاد کنید و مشتریان را تشویق کنید تا تجربیات زیبایی خود را به اشتراک بگذارند. یک تخفیف کوچک، به عنوان مثال، 10٪ انگیزه بهتری برای به اشتراک گذاری این عکس ها همراه با نظرات خواهد بود. یک #هشتگ اصلی ایجاد کنید و بر این بازخوردها نظارت کنید تا رشد کنید و مطمئناً سود را دو برابر کنید.

روی جزئیات تمرکز کنید

از آنجایی که در دنیای سالن ها رقابت سختی وجود دارد، مهم است که به راه هایی فکر کنید که بتوانید در بین سالن های اطراف خود متمایز شوید. یکی از ساده ترین راه ها این است که با توجه به جزئیات، مشتریان را جذب کنید.  توجه به جزئیات مشتری باعث می شود که احساس ارزشمندی کند .

می‌توانید روی کارت‌های سوابق مشتری جزئیات مربوط به او را یادداشت کنید و اگر اشاره کردند که می‌خواهند کاری را دفعه بعد امتحان کنند، حتما یادداشت کنید . دفعه بعد که مراجعه کردند، آن را به آنها یادآوری کنید و حس ارزشمند بودن را به او القا کنید. شما حتی بدون اینکه متوجه شوند خدمات خود را به فروش خواهید رساند! همچنین می‌توانید از آن‌ها درباره اتفاقات و رویدادهایی که در آن حضور داشته‌اند بپرسید. به خاطر سپردن چیزهای کوچک واقعاً به شما کمک می کند.

رزروهای تکراری را تشویق کنید

اغلب سالن های زیبایی باید به هر مشتری یک بازه زمانی ارائه دهند و از او بپرسند که می خواهد چه زمانی برای ملاقات بعدی مراجعه کند. ممکن است لازم باشد برای جذب مشتری سالن زیبایی به مشتریان خود انگیزه دهید.  به آنها گوشزد کنید که هفته های شما به سرعت پر می شود و آنها باید از همین الان برنامه ریزی کنند، اما خیلی سختگیر نباشید. این کار  بیشتر شبیه توصیه های حرفه ای است که نباید نادیده گرفته شود.

این تکنیک می تواند بسیار موثر باشد و مشتریانی که در این مرحله دوباره قرار ملاقات خود را رزرو می کنند، به احتمال زیاد مجددا به سالن مراجعه می کنند. از اینکه برنامه خود را شلوغ تر از آنچه هست به تصویر بکشید نترسید . اگر مشتری فکر کند برنامه سالن شما کاملاً خالی است، انگیزه ای برای رزرو مجدد نخواهد داشت.

مشاوره ارائه دهید

هر مشتری، مهم نیست که جدید باشد یا خیر، باید یک مشاوره شخصی دریافت کند. از طریق مشاوره می توانید نشان دهید که نیازهای مشتریان نه تنها برای شما مهم است، بلکه ایده هایی در مورد چگونگی رفع مشکلات و زیبایی آنها دارید. با اینکار اعتماد به نفس آنها را برانگیخته و از آنها اعتماد دریافت خواهید کرد.

شما همیشه می‌توانید به مشتری در مورد آنچه برای حفظ زیبایی یا رفتارش مورد نیاز است آموزش های لازم را بدهید تا به او کمک کنید اهمیت کار را درک کند و اینکه چرا باید برای استفاده حداکثری از آن به سالن مراجعه کند.

چرا برنامه وفاداری برای یک سالن زیبایی ضروری است؟

جذب مشتری سالن زیبایی

سه دلیل اصلی وجود دارد برای اینکه چرا برنامه وفاداری برای هر سالن زیبایی ضروری است:

انگیزه مشتری

برنامه های وفاداری نه تنها به مشتریان پاداش می دهند، بلکه آنها را تشویق می کنند تا خدمات و محصولات بیشتری دریافت کنند. به عنوان مثال، پاداش برای رزرو زودتر دلیل خوبی جهت برانگیختن انگیزه مشتری برای رزرو  است، به خصوص برای کسانی که به تعویق انداختن کار علاقه دارند.

پاداش خرید در جذب مشتری سالن زیبایی موثر است و می تواند مشتری را تشویق کند تا محصولات زیبایی سالن شما را بخرد، حتی اگر به خرید همان محصول از جای دیگر عادت داشته باشد.

ارجاعات

تبلیغات دهان به دهان یکی از ارزان ترین و موثرترین راه ها برای جذب مشتریان جدید است. کمپین های تبلیغاتی پولی همیشه موفق نیستند، اما تجربه مثبت همیشه به نقطه مطلوبی می رسد. به مشتریان وفادار خود برای آوردن دوستان و اقوام خود به سالن زیبایی جایزه بدهید. این یک انگیزه عالی برای افرادیست که سالن شما را به همه معرفی میکنند.

اطلاعات تماس

هنگامی که مشتری در یک برنامه وفاداری ثبت نام می کند، به مهم ترین داده های او از جمله شماره تلفن و ایمیل دسترسی خواهید داشت. این اطلاعات به شما امکان می دهد برای بازخورد با شخص تماس بگیرید، تخفیف ارائه دهید و باعث رفت و آمد بیشتر مشتری شوید.

بیشتر بخوانید : باشگاه مشتریان چیست و چه نقشی در کسب و کارها دارد؟

 

نتیجه گیری

برنامه وفاداری یک راه عالی نه تنها برای حفظ مشتریان وفادار بلکه برای جذب مشتری سالن زیبایی است. هنگام ایجاد یک برنامه وفاداری برای سالن زیبایی، مهم است که کاربرپسند باشد. ما برای مردم کار می کنیم، بنابراین دسترسی آسان کلید اصلی است.اگر در مورد برنامه های وفاداری سوالی دارید با تیم پشتیبانی کلابی شو تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.برای اطلاعات بیشتر با ما در اینستاگرام در ارتباط باشید:

https://www.instagram.com/clubisho.ir/

نویسنده: محیا سرخیلمشاهده نوشته ها

محیا سرخیل هستم نویسنده این مقاله، مسلط به اصول سئو. چند سالیست که به صورت جدی نوشتن محتوا رو دنبال می کنم و علاقه زیادی به یادگیری بیشتر در این زمینه دارم. باعث افتخارمه که عضو خانواده کلابی شو هستم.

دیدگاه هایی وجود ندارد!!