روش های جذب مشتری سالن زیبایی

آیا به دنبال بهترین روش ها برای حفظ مشتریان و روش های جذب مشتری سالن زیبایی هستید؟ ایجاد وفاداری مشتری به بازگشت مشتریان شما کمک می کند، و از آنجایی که صنعت زیبایی در سالن ها بسیار رقابتی است، داشتن یک باشگاه مشتریان وفادار مهمتر از هر کاری است.

تفاوت های زیادی بین یک مشتری راضی و یک مشتری وفادار وجود دارد، بنابراین این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا راه اندازی باشگاه مشریان وفادار مهم است و چگونه مشتریان خود را به مشتریان وفاداری تبدیل کنید که بارها و بارها به کسب و کار شما مراجعه می کنند و از آن بازدید می کنند.

چرا وفاداری مشتری اینقدر مهم است؟

وفاداری مشتری مفهومی است که به جذب مشتریان مناسب، واداشتن آنها به خرید، خرید و آوردن مشتریان دیگر به سالن شما می پردازد.

داشتن مشتریان وفادار می تواند به طرق مختلف نتیجه دهد، از جمله:

  • مشتریان وفادار در طول زمان بیشتر هزینه می کنند و درآمد بیشتری ایجاد می کنند.
  • آنها عاشق شنیدن صحبت های شما هستند و به احتمال زیاد به پیشنهادات پاسخ می دهند.
  • آنها به احتمال زیاد تجارت شما را با دیگران به اشتراک می گذارند.
  • بر اساس تحقیقات، احتمال فروش به یک مشتری وفادار  60 الی 70٪ است .

آمارها نشان می دهد که مشتریان دائمی در یک آرایشگاه یا سالن زیبایی حدود 40 درصد از مشتریان را تشکیل می دهند. همچنین 70٪ از تمام قرار ملاقات ها توسط مشتریان وفادار ایجاد می شود که اساساً به این معنی است که هر چه مشتریان وفادار بیشتری داشته باشید، در طول زمان رونق کسب و کار بیشتری خواهید داشت.

آیا می دانستید که تلاش برای دستیابی به یک مشتری جدید  پنج برابر بیشتر از حفظ مشتری موجود است؟

به همین دلیل است که شما باید مشتریان را به محض اینکه از در سالن شما عبور می کنند، نگه دارید. و بهترین راه برای انجام این کار، ایجاد یک استراتژی بازاریابی وفاداری است که هدف آن تبدیل مشتریان جدید به مشتریان وفادار است.

چگونه مشتریان جدید را به مشتریان وفادار تبدیل می کنید؟

با این نکات می توانید این کار را انجام دهید:

مشتری چه کسی است و چرا مهم است؟

یکی از روش های جذب مشتری سالن زیبایی این است که مطمئن شوید بازار هدف شما کیست و چرا آنها را هدف قرار می دهید. از خود بپرسید مشتری ایده آل شما کیست و برای جلب نظر آنها چه می کنید؟ سالن من چه چیزی را ارائه می دهد که برای مشتریان ایده آل منحصر به فرد و جذاب باشد؟

در دانش بازاریابی، این نکته به عنوان یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP) شناخته می شود. تصمیم گیری در مورد USP احتمالا یکی از مهم ترین تصمیمات تجاری است که می توانید بگیرید. اگر بتوانید سالن خود را از بقیه متمایز کنید، همه چیز را آسان تر می کند.

بیشتر بخوانید : مشتری وفادار کیست ؟

 

معیارهای موفقیت و آنچه برای رسیدن به آن نیاز است را تنظیم کنید

گذاشتن کمی زمان در هر ماه تمام چیزی است که شما به آن نیاز دارید تا ببینید که در چه مواردی ضعف در کسب و کار شما وجود دارد. نرم افزارهای  وفاداری مشتری به شما در شناسایی این موضوع کمک می کنند.

این نرم افزارها آگاهی از معیارهای کلیدی وفاداری مشتری را آسان می کنند. در صورتیکه بخواهید متداول ترین خدمات و محصولات خود را ردیابی کنید یا انگیزه هایی را برای کارکنان خود تعیین کنید، این اپلیکیشن ها تصویری بصری از روابط مشتریان ارائه می دهند.

شما مشتریان خود را در منظری متفاوت خواهید دید و فوراً در مورد چگونگی افزایش ارزش آنها تأثیر خواهید داشت. یکی از این نرم افزارهای کاربردی برای افزایش وفاداری مشتری کلابی شو است.

از ملاقات های مجدد استقبال کنید

شما متخصص هستید و می دانید مشتری چه زمانی باید بازگردد تا بتواند ظاهری را که به آنها کمک کرده اید حفظ کند. به مشتریان خود اطلاع دهید چه زمانی نیاز دارند دوباره شما را ببینند ، حتی می توانید آن را در خدمات خود بگنجانید.

افزایش تجربه مشتری

مطمئن شوید که مشتریان شما بهترین تجربه را از سالن شما دارند. درآمد حاصل از یک مشتری کاملاً راضی  2.6 برابر درآمد یک مشتری راضی است. یک تجربه واقعا شگفت انگیز برای مشتری ایجاد کنید که در آن احساس خاص بودن کنند و منتظر بازگشت باشند.

سلاح مخفی برای ایجاد یک تجربه استثنایی در مشتری این است که همه کارکنان را پشت خود داشته باشید. اگر کارکنان در برنامه وفاداری شما دخیل باشند، موفقیت را خواهید دید.

پاداش بدهید

جوایز شما باید جذاب باشد و مشتریان را تشویق کند که برگردند تا بتوانند امتیازات وفاداری بیشتری کسب کنند. ایده های زیادی وجود دارد که با آنها می توانید یک سیستم پاداش ایجاد کنید  و روش های جذب مشتری سالن زیبایی را یاد بگیرید.

به عنوان مثال، پس از کسب تعداد معینی امتیاز، مشتری شما می تواند یک درمان رایگان یا یک کوپن برای خرید هر چیزی دریافت کند، یا می تواند در هنگام خرید یک محصول خاص، ارتقای محصول رایگان به همراه داشته باشد.

یا اینکه به مشتریان وفاداری که امتیازات خود را جمع آوری می کنند پاداش دهید. مثلا یک شب VIP برای مشتری و دو نفر از دوستانش. اهدای این جوایز ارزشمند نشان می دهد که چقدر مشتریان وفادار خود را دوست دارید و این رابطه را بیشتر توسعه می دهید.

با ایجاد یک برنامه ارجاع، مراجعین را تشویق کنید. مردم به توصیه‌های دوستان خود اعتماد دارند، پس چرا مشتریانی که دوستان و اعضای خانواده خود را معرفی کرده‌اند، تشویق نمی‌کنید.

برنامه وفاداری خود را رهبری کنید

برنامه وفاداری کلابی شو به مشتریان شما یک دلیل برای بازگشت دوباره می دهد. استفاده از آن آسان است و مشتریان به طور خودکار امتیازاتی را در مورد خدمات و محصولات کسب می کنند. اگر قبلاً از برنامه وفاداری ما استفاده نکردید، می‌توانید آن را با استفاده از راهنمای پشتیبانی ما نصب کنید .

برنامه باشگاه مشتریان سالن زیبایی چیست؟

روش های جذب مشتری سالن زیبایی

برنامه وفاداری سالن یک  سیستم پاداش است که توسط یک کسب و کار به مشتریان خود ارائه می شود. چنین برنامه‌هایی ممکن است شامل کوپن تخفیف، کالای رایگان یا حتی محصولات جدید باشند. برنامه های وفاداری مشتری، رگ حیات کسب و کار های کوچک است.  کسب و کارهای کوچک برای پایداری اقتصادی و برنامه ریزی آینده به مشتریان وفادار متکی هستند.

سرمایه گذاری زمان و پول در برنامه های وفاداری مشتری با ارزش افزوده، کلید حفظ مشتریان شماست.اما چگونه می توانید یک باشگاه مشتریان برای سالن خود ایجاد کنید که مشتریان را مجبور به ماندن کند؟

چگونه یک باشگاه مشتریان سالن زیبایی ایجاد کنیم؟

اولین قدم برای ایجاد یک باشگاه مشتریان در سالن شما درک الگوهای خرید مشتریان است. مشتریان دائمی کسانی هستند که به طور مکرر از محصولات و خدمات شما استفاده می کنند. اینها مشتریانی هستند که از خدمات شما راضی هستند و آماده اند تا لغزش های جزئی را ببخشند.

اما مشتریان پراکنده آن دسته از مشتریانی هستند که هر چند وقت یکبار یا برای مناسبت های خاص به سالن شما مراجعه می کنند. با شناسایی مشتریان منظم و پراکنده، می‌توانید برنامه‌های وفاداری خود را ارائه دهید که هر دسته از مشتریان را هدف قرار می‌دهد.

زمانی که الگوهای خرید مشتریان خود را شناسایی کردید، می توانید یک برنامه وفاداری طراحی کنید که آنها را تشویق به خرید بیشتر کند. راه های زیادی برای ایجاد یک برنامه وفاداری برای سالن شما وجود دارد. در ادامه چند ایده داریم که ممکن است مشتریان شما را بیشتر درگیر کند و در عین حال باعث شود احساس قدردانی بیشتری کنند.

اعطای نشان  VIP

به مشتریان وفادار خود نشان  VIP را که شایسته آنهاست ارائه دهید، به ویژه آنهایی که از طریق ارجاع به عنوان سفیران برند شما عمل کرده اند. برنامه وفاداری VIP می‌تواند شامل جوایز و پاداش‌های ویژه برای مشتریان وفادار و مکرر باشد. این یکی از روش های جذب مشتری سالن زیبایی است زیرا هیچ چیز بیشتر از داشتن نشان VIP  نمی تواند باعث شود مشتریان وفادار شما احساس غرور کنند.

سیستم امتیاز دهی

یکی از محبوب ترین راه های ایجاد یک برنامه پاداش برای مشتریان وفادار از طریق سیستم امتیازدهی است. اکثر صاحبان سالن ها سیستم امتیازدهی را ترجیح می دهند زیرا پیاده سازی آن آسان و درک آن برای مشتریان ساده است.

می توانید با ارزیابی “ارزش” و “امتیازها” شروع کنید. از خود بپرسید، برای کسب یک امتیاز توسط مشتری در سالن شما چه چیزی لازم است؟ به عنوان مثال، شما می توانید 10000 تومان را معادل 1 امتیاز قرار دهید. شرایطی را که در آن امتیازها قابل بازخرید هستند و آیا می توان آنها را به صورت نقدی بازخرید کرد، مشخص کنید.

شما همچنین می توانید امتیازاتی را بر اساس رفتار مشتری تعیین کنید که ممکن است برای کسب و کار شما مفید باشد. در اینجا یک سیستم امتیاز معمولی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

1 مراجعه مشتری = 400 امتیاز

قرارهای تعیین شده برای تولد = 100 امتیاز

رزرو وقت از طریق  برنامه سالن =   200 امتیاز

هر قرار ملاقات از طریق ارجاع = 100 امتیاز

چنین سیستمی می تواند افراد را به رزرو از طریق اپلیکیشن سالن تشویق کند. این یک بازی  برد-برد برای همه است. صاحب سالن ترافیک بیشتری برای سایت خود می گیرد و مشتری امتیازهای قابل بازخرید بیشتری دریافت می کند.

جوایز در شبکه های اجتماعی

در عصر انقلاب دیجیتال، سالن شما نیاز به حضور در رسانه های اجتماعی دارد. از آنجایی که تمام سالن های زیبایی به صورت بصری کار انجام می دهند، می توانند مشتریان جدید زیادی را از طریق اینستاگرام، یوتیوب و فیس بوک جذب کنند.

یک برنامه وفاداری تنظیم کنید که بر اساس تبلیغات رسانه های اجتماعی به مشتریان پاداش می دهد. می‌توانید از مشتریان راضی بخواهید که از مدل‌ موی جدید خود عکس بگیرند، در حساب‌های مختلف خود پست کنند و اکانت سالن شما را به همراه عکس‌ها تگ کنند.

سپس برای هر پست امتیاز بدهید یا به آن‌ها اجازه دسترسی به تخفیف‌ات ویژه را اعطا کنید. همچنین می‌توانید   با درخواست از مشتریان برای ارسال نظرات مثبت درباره سالن شما ، دیگران را تشویق به مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: 5 روش برای جذب مشتری وفادار سالن زیبایی

 

چرا راه اندازی باشگاه وفاداری مشتری برای سالن شما مفید است؟

روش های جذب مشتری سالن زیبایی

تعامل با مشتری

باشگاه مشتریان نه تنها مشتریان را به مراجعه دعوت می کند، بلکه آنها را به انجام اقدامات دیگر نیز تشویق می کند. اگر پاداشی برای رزرو زودهنگام قرار دهید، مشتریان دلیلی برای انجام این کار خواهند داشت، حتی اگر مستعد به تعویق انداختن قرارها باشند. تعیین امتیاز برای خرید محصولات سالن یکی از روش های جذب مشتری سالن زیبایی است که ممکن است مشتری را مجبور به خرید در سالن شما کند، حتی اگر به خرید همان محصولات در جای دیگری عادت داشته باشند.

ارجاعات

تبلیغات دهان به دهان یکی از ارزان ترین و موثرترین راه ها برای جذب مشتریان جدید است. گاهی اوقات تبلیغات ممکن است مغرضانه باشد، اما تجربیات افراد همیشه تاثیر خود را می گذارد. با ارائه امتیاز وفاداری یا پاداش برای هر ارجاع، مشتریان شما مشتریان بیشتری را برای کسب خدمات معرفی می کنند.

اطلاعات تماس

از آنجایی که تهدیدات امنیتی همواره به حریم شخصی افراد نفوذ می کنند، بسیاری از مردم احساس آزادی ندارند و نمی خواهند اطلاعات خصوصی خود را رایگان ارائه دهند. اما وقتی برای یک برنامه وفاداری ثبت نام کنند، می توانید به اطلاعات مهمی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن آنها دسترسی داشته باشید. این کار به شما فرصت می دهد که پس از انجام خدمات با آنها تماس بگیرید تا از رضایت خدمات اطمینان حاصل کنید و آنها را از طریق خبرنامه بیشتر درگیر کنید.

بسته بندی

باشگاه مشتریان سالن یک راه عالی برای نگه داشتن مشتریان است.  مشتریان شما نه تنها از شما حمایت می کنند، بلکه به عنوان سفیران برند برای سالن شما عمل می کنند. هنگام راه اندازی یک باشگاه مشتریان سالن زیبایی ، به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید.  هر نوع باشگاهی برای درک مشتریان باید شفاف باشد.

بیشتر بخوانید : کسب مشتری وفادار | چگونه مشتری وفادار داشته باشیم؟

نتیجه گیری

یک مشتری وفادار یکی از با ارزش ترین دارایی هایی است که یک سالن می تواند داشته باشد. به ایجاد مشتریان راضی بسنده نکنید و شروع به ایجاد مشتریان وفادار کنید آنگاه موفقیت را خواهید دید!

مشتریان شما قلب کسب و کار شما هستند. برنامه های وفاداری سالن یک راه عالی برای نشان دادن قدردانی شما و از روش های جذب مشتری سالن زیبایی است.به طور طبیعی، هر کسب‌وکاری دوست دارد محل بازگشت مشتری‌اش باشد. در میان بحران  COVID-19، مشاغلی مثل سالن زیبایی و مشتریان وفادار آنها مجبور به تحمل تغییرات زیادی شدند. همانطور که با پایان کرونا کسب و کارها درهای خود را دوباره باز می کنند، مهم است که باشگاه مشتریان خود را دوباره جذب کنید. تمرکز استراتژی های بازاریابی بر حفظ مشتری می تواند به سالن شما یک جهش کوانتومی بدهد.

اگرچه حفظ مشتری نقش مهمی در رشد کسب و کار شما ایفا می کند، اما جذب مشتری همیشه باید اولویت یکسانی داشته باشد. یک راه آسان و موثر برای صاحبان سالن برای رشد باشگاه مشتریان از طریق برنامه های وفاداری سالن است.

اگر در مورد برنامه های وفاداری سوالی دارید با تیم پشتیبانی کلابی شو تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.برای اطلاعات بیشتر با ما در اینستاگرام در ارتباط باشید:

https://www.instagram.com/clubisho.ir/

نویسنده: محیا سرخیلمشاهده نوشته ها

محیا سرخیل هستم نویسنده این مقاله، مسلط به اصول سئو. چند سالیست که به صورت جدی نوشتن محتوا رو دنبال می کنم و علاقه زیادی به یادگیری بیشتر در این زمینه دارم. باعث افتخارمه که عضو خانواده کلابی شو هستم.

دیدگاه هایی وجود ندارد!!